úterý 25. srpna 2015

Mé letní objevy, na které se těším...

Tohle léto pro mě bylo (je) značně neproduktivní. Hodně špatně snáším extrémní teploty, takže jsem polovinu července i srpna dumala nad tím, ve který zemi se mám v budoucnu usadit, abych měla jistotu, že budu mít věčný jaro. Na čtení jsem neměla ani pomyšlení a i když se nálada přece jen našla, většinou jsem jen znechuceně odkládala jednu knihu za druhou, protože jsem se nedokázala dostat za prvních pár stran. Čtecí blok je hrozná věc, obzvlášť když si zakládám na tom, že jsou knihy mým největším koníčkem.

Přesto jsem narazila na pár knih, který mě svým popisem zaujaly... ok, zaujaly mě spíš nadšený reakce v mým feedu na GR a taky jeho srpnovej newsletter, co novýho vyjde, ale to je detail. Vážně, kde bych bez GR byla?

Made You Up - Francesca Zappia

YA/NA, nemoc

Tohle je jedna z těch knih, který by naprosto unikly mý pozornosti, kdyby ji někdo v mým okolí nezačal vychvalovat až do nebe. A díky bohu za to!

Vždycky jsem byla tak trochu fascinovaná biologií lidskýho chování - jedna z mých prvních seminárek byla o emocích, behavioralismu a kopě chemických reakcí, kterým dneska už vůbec nerozumím - brečíme, protože jsme smutní, nebo jsme smutní, protože brečíme? Stejně tak mě na střední ve filozofii naprosto odrovnalo zjištění, že každej člověk vnímá svět jinak. A duševní poruchy mi proto přijdou stejně zajímavý. Právě proto, že tak silně ovlivňujou osobnost člověka a to, jak vnímá svoje okolí. Ale možná i proto, že se o nich zas až tak často nepíše - rozhodně ne z pohledu danýho jedince.

Proto když jsem se dozvěděla, že hlavní hrdinka v Made You Up trpí schizofrenií, byla jsem pevně rozhodnutá přečíst si tuhle knihu co nejdřív. Alex zápasí s tím, co je reálný a co jen výmysl jejího chorýho mozku. Je ta osoba, se kterou se baví, opravdu skutečná? Je všechno v jejím okolí jen sen a ve skutečnosti je zavřená v nějaký psychiatrický léčebně? Miluju takhle nespolehlivý vypravěče.

Tak trochu doufám v mind fuck, ale to se asi nestane. Tak aspoň doufám, že to bude dostatečně reálný, aby moje omezený znalosti o schizofrenii neodhalily díry v logice. A hlavně se modlím za to, aby to nebyla romantická slátanina, kde náš sexy kluk (protože ten tam určitě bude) Alex zázračně vyléčí.

Edit: přečteno a i když to nebylo ani vzdáleně reálný, tak bez pana Googla bych na to nepřišla. A i když se žádný zázračný vyléčení nekonalo, bohatě mi to vynahradili "reálností" příběhu - vraždy, znásilnění nebo domácí násilí je totiž na běžným denním pořádku dnešních teenagerů.

More Happy Than Not - Adam Silvera

YA/NA, GLBT, scifi

Týhle knihy se tak trochu děsím, protože má potenciál bejt opravdu depresivní. Aaronův otec spáchá sebevraždu, jeho matka je neustále přepracovaná a Aarona navíc začne přitahovat kluk. Což se nelíbí ani jeho přítelkyni ani jeho kamarádům. A tak se rozhodne podstoupit proceduru na změnu paměti (ano, ten scifi štítek).

Popravdě, když jsem se dostala při čtení anotace k tomuhle bodu, tak už jsem nemusela zjišťovat nic víc. Další potenciální mind fuck - stalo se to nebo ne? A to naprosto zbožňuju.

Ok, ještě mě trochu povzbudila zmínka o reálných postavách, situacích a reakcích (vzácnost!) a že je tam pár nerdovských věcí na odlehčení atmosféry (a jako poloviční nerd mám pro tyhle detaily slabost).

Secondhand Souls - Christopher Moore

supernatural, humor, série

Pokračování Špinavý práce, která mě sice vyloženě nenadchla (špatně vyváženej poměr humoru a hororu), ale rozhodně nemůžu říct, že by mě nezaujala nebo nebavila. Byla to tak šílená kniha, že si asi dám rereading, abych si tohle pokračování mohla o to víc vychutnat.

Charlie, náš beta samec, alias obchodník se smrtí, se tentokrát bude potýkat s faktem, že lidi sice umírají, ale někdo krade jejich duše. Objeví se tu i celá řada postav, který jsem si v minulým díle zamilovala - Minty Fresh a detektiv Rivera, yay! Jsem taky docela zvědavá na Lily, Charlieho dceru, u který se ukázalo, že je ve skutečnosti Smrt.

Pratchett se mi už trochu omrzel, tohle vypadá na dobrou náhradu.

Charmed and Dangerous

MM, paranormal, urban fantasy, antologie, short

Když jsem si začátkem srpna rozespale ráno kontrolovala poštu a objevila jsem v newsletteru z GR, že má tenhle měsíc vyjít tahle sbírka, málem jsem vzrušením odpadla. Protože z deseti autorů, kteří do týhle sbírky přispěli svou povídkou, je hned celá polovina mou srdcovou záležitostí a od těch zbylých jsem sice ještě nic nečetla, ale rozpoznávám jména, abych věděla, že jsou to velký zvířata ve světě gay romance.

Normálně krátký příběhy moc nemusím, protože tam často není dost prostoru na to, aby nám postavy věci ukázaly a nechaly nás je s nima prožít, a tak nám je místo toho řeknou. Nespočet krátkých příběhů se uchyluje k verbálnímu monologu hlavních hrdinů, kde nám vykládají svoji historii. A to mě tak hrubě nezajímá!

Ale! Krátká povídka od Astrid Amary v Irregulars je stále jedna z mých nejoblíbenějších a často se k ní vracím. A ani povídka od Ginn Hale ve stejný antologii mě nezklamala. Navíc od ní už čtu skoro všechno, co se mi dostane do ruky, a i když do vyloženýho nadšení mívám daleko, ještě jsem od ní nečetla nic, co by mě vyloženě nudilo. Nicole Kimberling se sem rozhodla zařadit pokračování svý povídky z Irregulars, čímž mi sice rozprášila moje sny o možným Irregulars 2, ale beru všechno, co se dá. K.J. Charles se pro změnu vyznačuje talentem pro napínavý a horový scény, kdy napětím ani nedutám. A rozhodně nesmím zapomenout na Jordan Castillo Price, která tu má představit pokračování mý oblíbený série PsyCop! Zkrátka, mám druhý vánoce. Tuším, že můj čtenářskej blok opadá.

Žádné komentáře:

Okomentovat