pátek 10. května 2013

Mé dubnové objevy, na které se těším...

Tak trochu opožděně, ale přece jen. Tenhle uplynulej měsíc byl poměrně hektickej a na čtení nebyl moc čas. Takže abych nepokoušela svoje štěstí, radši jsem se ani po knihách moc nerozhlížela. Co kdybych náhodou něco pěknýho objevila a řekla si, ať povinnosti vezme čert? Jsem totiž ten typ člověka a už se mi to i párkrát stalo. Ale komu není rady...

Baví mě si prohlížet obálky u knih a rozplývat se nad jejich krásou. Naštěstí jsem se už dostatečně poučila o tom, že ve spoustě případů se nádherná obálka rovná kravině uvnitř, a už nemám nutkání přihazovat si do svýho seznamu všechny zářivý objevy. Ale když uvidíte zajímavou obálku a pod ní i zajímavý hodnocení, tak co s tím? Minulej měsíc jsem ve svých chvilkách slabosti brouzdala zahraničníma blogama (už mě opravdu nebaví číst si pořád to stejný dokola na těch našich) a obdivovala pro mě dosud neznámý knihy (jak osvěžující! konečně něco, o čem jsem neslyšela už milionkrát). Jednalo se především o tenhle blog (kde zamilovaně koukám na tu plejádu barevných obálek) a pak tenhle (kterej má přece jen širší záběr, jelikož recenzentek je tam víc). Škoda jen, že jsou zaměřený na YA (či NA, i když mi oba tyhle žánry přijdou jako variace jeden druhýho, akorát v bledě modrým) a tím pádem lásku a romatiku a... prostě bleh. Stále marně hledám blog, kterej by se zaobíral i trochu jinýma žánrama nebo tematikou (a ne, nemyslím MM). Cokoliv, kde hlavní dějovou linií není láska!

Ale abych to zbytečně nenatahovala, tak rovnou k věci. Tenhle měsíc jsem ve většině případů odolala a na nový knihy se nekoukala. Přesto se jich pár našlo, kterým se prostě vyhnout nedalo. Minulej měsíc jsem končila s 95 knihama, který na mě marně čekají, až si je přečtu, tenhle měsíc jsem skončila s 96!

Touch & Geaux - Abigail Roux

MM, crime, série

Sedmej díl série Cut & Run. Možná jsem masochista, ale ve chvíli, kdy jsem objevila tohle pokračování, tak místo toho, abych se zděsila a v panice křičela honem pryč, tak jsem si ho bez přemejšlení přihodila do seznamu. A myslím to vážně. Já si to po tom minulým fiasku přečtu. A just jo. I když už z ověřených zdrojů vím, že to bude frustrující jízda, která bude končit cliffhangerem. Zase. Jednou si budu muset znova přečíst ty první díly, abych si připomněla, co jsem na týhle sérii měla tak ráda, že mě to žene slepě dopředu, i když vím, že se mi tahle kniha prostě nebude líbit. Abigail, zab je! Zabij je už konečně, ať máme nějakej solidní konec!




The Drowned Cities - Paolo Bacigalupi

YA/NA, dystopie, postapokalypsa, série, v češtině

Tohle je sice druhej díl v sérii a první jsem nečetla, ale slyšela jsem, že je pojí jen svět, ve kterým se odehrávají, ne příběh. A že první příběh je spíš o akci, dobrodružství, explozích, věrnosti a odvaze. Zkrátka pro mladší čtenáře. Kdežto tenhle že je opravdu temná "adventura".

Má to bejt mírně postapokalyptická futuristická dystopie, kde po globálním oteplování stouply hladiny moří, většina měst je zatopená, surovin je málo a všude zuří civilní války... lidi se vraždí pro důvody, který si už dávno nepamatujou, dokonce se tu v roli vojáků objeví i děti.

Hrozně se na to těším. Obzvlášť mě povzbuzuje fakt, že spousta čtenářů se pozastavovala nad tím, že to popisuje krutou realitu ve vší svý zrůdnosti a nesnaží se ji schovávat nebo i třeba jen zlehčovat. Doufám, že to bude něco, co ve mně zanechá nějakej dlouhotrvající dojem, a ne jen nějaká akční odrhovačka, která je extrémně nereálná a člověk si jen užívá výbuchy a nikdy nekončící akci, ale po dočtení zjistí, že to nemělo žádnou substanci. ...možná mám trochu velký očekávání a nároky :D

Edit: přečteno a nároky byly opravdu velký. Mělo to potenciál a myšlenku, ale zpracování dost pokulhávalo a ani zdaleka nenaplnilo moje očekávání.

Žádné komentáře:

Okomentovat