úterý 8. ledna 2013

Mé prosincové objevy, na které se těším...

Prosinec pro mě nebyl moc úspěšnej. Anebo když se na to podívám z hlediska mýho cíle zdecimovat svůj to-read list, tak by se dalo říct, že byl přímo geniální. Jak se ukázalo, tak předvánoční shon v podobě marný snahy obstarat všechny dárky, kopa rodinných návštěv a pak ještě jako třešnička na dortu vleklá nemoc se ukázaly jako perfektní lék na mou zvědavost a přebytek volnýho času ke hledání dalších nesmyslů, který si prostě musím přečíst.

Takže konečnej výsledek? Předchozí měsíc jsem zakončila s úctyhodnýma 104 knihama a prosinec - fanfáry! - se 101 knihama čekajících na svoje odškrtnutí. Když to takhle půjde dál, tak brzo tu magickou stovku překročím!

Dark Space - Lisa Henry

MM, scifi

Týhle knihy jsem si poprvý všimla před pár týdny, kdy po jejím vydání o ní začala jedna známá básnit. Už ale vím, že mívá tendence přehánět, takže jsem tomu nevěnovala moc pozornosti. Ale pak se o ní zmínil další člověk a další a další a najednou jako by o ní mluvili všichni, kdo nějak víc čtou MM. Tak mi to nedalo a řekla jsem si, že si před její koupí nejdřív ověřím, jestli autorka píše dobře - v kindlu se mi už válela její jiná kniha - The Island. A ta u mě slavila nevídanej úspěch. Takže bych se mohla směle pustit i do týhletý. Ale pravděpodobně až po delší době. Teď hrozí, že bych je srovnávala, a to by nevyhnutelně vedlo ke zklamání. Ale brousím si na ni zuby, scifi mám moc ráda a tahle autorka se projevila jako někdo s velkým talentem. 

Anotace je poměrně obsáhlá - mladej kluk je povinně naverbovanej do armády chránící Zemi před mimozemskýma útokama, ale strašně chce domů za rodinou. Pak se tam objeví člověk, kterýho před lety zajali mimozemšťané, kteří tehdy málem zničili Zemi. A tihle dva se nějakým způsobem propojí - sdílí spolu svoje myšlenky, vzpomínky, sny... A teď je otázka, jestli tenhle nalezenec je jen šťastnej uprchlík nebo zrádce. 

Tohle téma se dá rozvýst mnoha způsoby a já jen upřímně doufám, že autorka to provedla jedním z těch lepších a originálnějších. Rozhodně bych si nechtěla číst jen o dvou chlapech, který spolu skončí v posteli jen proto, že si vzájemně lezou do hlavy.

Žádné komentáře:

Okomentovat