čtvrtek 31. října 2013

Mé říjnové objevy, na které se těším...

Čeká na mě pár nenačatých článků ke knihám, který jsem už sice stihla přečíst (i re-reading se konal!) ale nenašla jsem ještě chuť se k nim nějak vyjádřit. Ale meh, to je teď vedlejší, protože přesně takovej dojem na mě zanechaly - meh. Je tu konec měsíce a přestože jsem měla kopu povinností a vůbec jsem nestíhala (ale je zajímavý, že jsem přečetla víc knih než obvykle a k tomu jsem ještě zkoukla celý dvě sezóny seriálů - prokrastinace vypilovaná k dokonalosti, to jsem já), tak se ke mně naprosto nečekaně dostaly hned tři knihy, na který se neskutečně těším. A tentokrát to nejsou jen prázdný bláboly, aby to ladilo s nadpisem příspěvku ;)

Takže... minulej měsíc to bylo 105 knih na seznamu a tentokrát jich je jen 103! Říkala jsem, že jsem zuřivě četla...


World After - Susan Ee

YA/NA, postapokalypsa, horor, urban fantasy, série

Začnu pěkně od začátku. World After je pokračování knihy Angelfall, která mě před pár lety naprosto nadchla. Ne, že by to byla kdovíjak úžasná kniha, ale povedlo se jí zbourat veškerý mý předsudky, který jsem mohla mít, a zároveň pro mě byla jako závan čerstvýho vzduchu po všech těch urban fantasy YA, který pro mě do tý doby byly naprosto otřesným zážitkem.

Miluju, když se něco nechová tak, jak se od toho očekává. Čekala jsem romantickou slátaninu o padlých andělech (která by se samozřejmě snažila tvářit dostatečně temně a dystopicky a uboze selhala), kde si hlavní hrdinové možná půjdou po krku, možná je to k sobě bude osudově táhnout, ale budou si hledat nesmyslný důvody, proč vlastně nemůžou bejt spolu, nebo že nedej bože bude hlavní hrdinka naprostá pipka, která jen čeká na to, až ji někdo zachrání, a do tý doby jen nesmyslně pobíhá okolo. Ne. Dostala jsem opravdovou akční postapokalypsu místy s nádechem hororu, kde romance je jen v náznacích a rozhodně není středobodem příběhu. Je to opravdu temný, občas vyšinutý, napínavý, ale hlavně i vtipný. A kupodivu to funguje.

Hrozně moc se těším, až to vyjde. A omg, ta obálka! Jedna lepší než druhá.

Edit: přečteno a rozhodně nejsem zklamaná. Romance jen v náznacích (ale myslím, že i hardcore fanoušci lásky by byli spokojení s kvalitou), stále temná až hororová atmosféra střídaná s vtipem a napětím. Jsem spokojená. Jen kdyby další díl vyšel co nejdřív...

Kick Start - Josh Lanyon

MM, crime, série

Ve chvíli, kdy se ke mně doneslo, že vychází pokračování série Dangerous Ground, kterou jsem před lety četla, pustila jsem se hned do re-readingu předchozích dílů (jo, přesně toho, co jsem na začátku zmiňovala).

Já a Lanyon nejsme kamarádi. Píše sice zajímavý příběhy, většinou detektivky nebo něco akčního, a jo, musím uznat, že má talent. Problém je ale v tom, že nejsem fanda jeho charakterů a jeho romancí. Já těm jeho postavám prostě nevěřím ani nos mezi očima. Necítím to, přijde mi, že to jeho příběhy vyloženě kazí.

Proč teda nadšení a re-reading? Protože tohle je asi jediná série, která se mi vyloženě líbí. Jediná, kde konečně cítím tu chemii, problémy a lidskost jeho postav. Sranda, že to musí bejt zrovna ta, která je nejvíc nesmyslná, plná klišé a hollywoodských námětů, který jsou až směšný se svou nepravděpodobností. Mělo by to bejt něco, co nesnáším, a mně se to přesto vyloženě líbilo. Poprvý a podruhý snad ještě víc. Doufala jsem celý dva roky, že napíše pokračování. No, konečně jsem se dočkala!

Glitterland - Alexis Hall

MM

Na tohle moc nevím co říct. O tuhle knihu zakopávám už od srpna, kdy vyšla. Tehdy jsem se podívala na obálku, přečetla jsem si popis, kde je zmíněnej "nepříliš chytrej" model jako hlavní hrdina, a s odporem jsem se knize vyhla. Za to můžeš ty, Dougu, zkazil jsi mě pro všechny tupý hlavní hrdiny!

Ale asi to zase něco vypovídá o mých předsudcích, protože mi ji doporučila kamarádka. Ta kamarádka, co má stejnej vkus jako já. Ta kamarádka, co moc dobře ví, že mám ráda temný, nebo vyšinutý nebo jakkoliv netradiční příběhy. Ta kamarádka, která mi málokdy něco vyloženě doporučí. Takže teď jsem neskutečně zvědavá a i když mě obálka stále odpuzuje, nemůžu se dočkat, až se pustím do čtení. Protože prostě vím, že se mi to bude líbit. Možná to nebude něco, co by mě odrovnalo, ale vím, že to bude něčím zvláštní, že to bude nějak vybočovat z řady.

Takže mě omluvte, jdu se pustit do čtení.

Edit: přečteno a kamarádka zase nezklamala. "Děj" mě samozřejmě nepřesvědčil, ale obsah, samotná podstata knihy mě naprosto dostala. A jazyk by úchvatnej a objevila jsem svou novou lásku. Rozhodně to z řady vybočuje.

Žádné komentáře:

Okomentovat