úterý 30. září 2014

Mé zářijové objevy, na které se těším...

Září pro mě bylo šokujícím měsícem. První šok přišel s koncem prázdnin - zrovna když jsem si na ně začala zvykat! Další šok pro mě byl, když jsem zjistila, že mám novou spolubydlící. V tu chvíli jsem málem dostala infarkt a zhruba tejden jsem to těžce rozdejchávala (myslím, že jsem měla mírnej panickej záchvat). Další šok přišel v okamžiku, kdy mi můj mobil, co je ještě stále v záruce, vyklouzl z ruky a padl na dlažbu. Najednou mi došlo, jak jsem na něm závislá. A momentálně nejnovější šok přišel právě teď, kdy jsem zjistila, že jsem zapomněla na online kurz, co jsem dělala, a prošvihla termín odeslání odpovědí... tadá, můj certifikáte z Berkeley.

Ale dost už o mým mikrokosmu a zpátky ke knihám. Jelikož jsem za poslední měsíc shlídla víc filmů než snad za posledních deset let, nebylo moc prostoru na rozšiřování mých obzorů a pátrání po nových zajímavých neotřelých knihách, který by mě nadchly. Přesto jsem během jednoho dne ukořistila hned tři knihy. Sice mají podle popisu mírně depresivní témata, ale hej! Aspoň ladí s mým uplynulým měsícem.


Everybody Sees the Ants - A.S. King

YA/NA, coming of age

Hlavní hrdina má poněkud dysfunkční rodinu a aby toho nebylo málo, čelí ve škole šikaně. A tak v noci uniká do říše snů, kde může bejt hrdinou. Podle autorky to má bejt postavený na myšlence, že všichni žijeme ve vězení, ať už skutečným nebo imaginárním. A o šikaně, která je široce ignorovanou formou mučení.

Ok, s tím dokážu pracovat. Sice jsem z některých recenzí vyčetla, že to je ještě divnější než kniha Please Ignore Vera Dietz, která byla sama o sobě už dost divná, ale jsem ochotná to risknout. Právě kvůli Veře a některým briliantním scénám, který tam byly.

Edit: přečteno a i když je to divný stejně jako Vera, většina těchhle "divností" je v uvěřitelným prostředí jako například sny, takže mi vůbec nevadily a dokonce mě i párkrát nadchly. Jsem ráda, že jsem to riskla, protože tahle kniha rozhodně stojí za to.

The Clay Lion - Amalie Jahn

YA/NA, scifi, coming of age, série

Představte si, že můžete cestovat zpátky v čase. Ale jen maximálně šest měsíců zpátky a pod podmínkou, že nesmíte změnit minulost. A že vám umře mladší bratr a vy se rozhodnete pravidla porušit a pokusíte se ho zachránit.

Tomuhle čelí hlavní hrdinka týhle knihy s nehorázně vysokým hodnocením. Což vysoce pravděpodobně znamená jediný - končí to kýčovitě a hrdinka bratra zachrání. Pokud jo, tak se připravte na spoustu nadávek :/

Edit: přečteno a vysoký hodnocení znamená osudovou lásku a náctiletou holku, která z rukávu sype životní moudra. Čtivý, pro romantiky bez zájmu o logiku nebo scifi jako dělaný, pro cyniky a hardcore milovníky cestování v čase jen špatnej vtip.

The Discarded Ones - James Tipper

YA/NA

Err... tahle kniha se tváří nejvíc temně a tajemně ze všech tří. Jen z popisu tuším nějakou levotu - škola ze který nemůžete odejít? Kult? Lidi v recenzích používají takový velký slova jako originálnístrašný (doufám, že mají na mysli příběh a ne knihu) nebo že z toho měli místy horečnatý pocity (psycho?) a doporučujou to všem, co se zajímají o psychologii. Vůbec netuším, co očekávat, ale zavání to vymýváním mozků.

...myslím, že jsem rozhozená a zvědavá zároveň.

Žádné komentáře:

Okomentovat