sobota 29. června 2013

Mé červnové objevy, na které se těším... (1)

Červen byl divnej měsíc. Z části studenej a deštivej, z další části zase neúnosně tropickej, což jsou dvě možnosti, který figurujou na mým hate-listu. Ale hlavně byl od začátku až do úplně samotnýho konce zaplněnej povinnostma, který jsem dělat opravdu nechtěla, ale kterým bohužel nebylo úniku. A jak už to bejvá, když mám starostí až nad hlavu, brouzdám skrz blogy a GR a přemejšlím, co dalšího mi pomůže utýct před realitou.

Tenhle měsíc jsem přidávala knížky jak divá (aspoň teda na mě) a zase jsem překročila tu svou tvrdě vydřenou stovku. Minulej měsíc jsem zakončila s 97 zanedbávanýma knihama, teď už jich je 101.


Stalking Darkness - Lynn Flewelling

fantasy, série, v češtině

Ok, druhej díl série Nightrunner. Vlastně to má bejt pokračování prvního dílu (jedna kniha rozseknutá na dvě části) a i když to má ještě další čtyři díly, bylo mi slíbeno, že tenhle má solidní konec, takže jestli si budu přát skončit, tak po týhle knize směle můžu. Stále jsem se ještě nerozhodla, jestli se mi tohle klasický fantasy líbí nebo ne, ale rozhodně chci vědět, jak to dopadne. A třeba mi tahle kniha zodpoví, jestli mám se sérií pokračovat, nebo ji poslat k šípku.

Fadeout - Joseph Hansen

crime, série

Narazila jsem na extrémně pozitivní recenzi k druhýmu dílu, tak mi to nedalo a mrkla jsem se na první a o čem že to vlastně je. Hned na začátek mě zaujalo, že je to už přes třicet let stará kniha a že má jen cca 180 stran! Pak jsem si přečetla ukázku a byla jsem naprosto nadšená ze stylu psaní! Je to takový úderný a dynamický. Je tam spousta krátkých vět a to já miluju. Navíc mám slíbeno, že je tu vyloženě legendární hrdina, kterej je důvodem, proč lidi tuhle knihu obdivujou. A já miluju silný charaktery.

Měla by to bejt detektivka alá Agatha Christie - každá kniha jinej případ, ale všechny spojuje hlavní hrdina David, pojišťovací agent, kterej vyšetřuje smrti za podivných okolností a rozhoduje o tom, jestli se má nebo nemá vyplatit pojistka. Celkem dvanáct knih a dvanáct případů.

I když v poslední době amatérský vyšetřovatele moc nemusím, tady mě zaujalo, že to má bejt zasazený do sedmdesátých let (taky je to dost starý) se vší tou atmosférou - fonografy, hippie, policajti... a ti typičtí mužní detektivové s cigaretou v puse. Haha, úplně vidím všechny ty černobílý detektivky, který jsem za mlada viděla. Už jen kvůli tý nostalgii bych si to chtěla přečíst.

Edit: Přečteno a ušlo to. Silnej hrdina tu byl, jen ne Dave. A z atmosféry jsem měla akorát tohle: není tam snad scéna, kde by někdo nekouřil nebo nepršelo. Nostalgie se nedostavila. 

The Dead Will Rise First - Logan Kain

MM, dark, postapokalypsa, paranormal, náboženství

Poměrně nová kniha vydaná teprve na začátku tohohle měsíce. Vůbec nebylo na škodu, že se autor rozhodl rozdat 50 kopií zadarmo. A vyhrála jsem!

Jsem tak trochu zmatená z toho, proč jsem si tuhle knihu vybrala (to asi ta obálka a název, něco na tom prostě je), protože se normálně náboženským tématům vyhejbám, jak jen můžu. Jsem ateista a proto pro mě takový knihy nefungujou, jednoduše je nechápu. A zombie, mají tu bejt zombie. Nikdy jsem nic se zombiema nečetla, ale přijde mi to směšný. Vážně nechápu, proč jsem klikla na to pitomý tlačítko "want to read". Ale teď se kupodivu nemůžu dočkat, až se pustím do čtení.

Podle popisu a minima recenzí jsem vytušila, že nastane jakási apokalypsa - něco změní některý lidi, připraví je o duši a zůstane v nich jen všechno zlý. Stanou se z nich doslova zombie, který mluví, znásilňujou, vraždí. A hlavní hrdina se snaží přežít. Zároveň to má bejt hodně o otázce, proč by Bůh někoho stvořil gayem, když je to v jeho očích něco špatnýho. A proč věřit v Boha, kterej nevěří v ně?

No, doufám, že to nebude nic melodramatickýho.

Edit: Přečteno a naštěstí melodrama v nedohlednu. Příjemně mě to překvapilo. A btw, ani žádný zombie na dohled.

Žádné komentáře:

Okomentovat