sobota 5. října 2013

Mé zářijové objevy, na které se těším...

Na psaní těchhle článků se vždycky hrozně moc těším. Jsem pozitivně naladěná, protože se můžu bezelstně kochat novýma objevema a představovat si, o čem asi tak budou a jestli se mi budou líbit. Jestli třeba jedna z nich není moje budoucí srdcová záležitost. Ještě nejsem vystavená možnýmu zklamání, netuším ještě, že některá z nich bude třeba jiná moje srdcová záležitost - kniha, kterou budu z celýho srdce nenávidět. Zkrátka teď v tuhle chvíli je každá kniha plná možností a může bejt všechno najednou.

Ehm, pardon za filozofování, asi se moc dívám na The Big Bang Theory (poznal někdo reference na Schrödingerovu kočku?). Takže rovnou k věci. Na konci září jsem mohla dumat o 104 knihách, teď můžu o 105.


The Alloy of Law - Brandon Sanderson

steampunk, supernatural, série

Tohle by měl bejt "čtvrtej díl" série Mistborn. Nevím, co je na tom pravdy, ale dočetla jsem se, že autor plánuje napsat tři trilogie. Původní trilogie Mistborn, kterou už mám za sebou, se odehrávala kdesi v dávný minulosti, která by se dala považovat za obdobu našeho středověku - meče, koně, hrady atd. Víte, co myslím. Klasický fantasy. Druhá trilogie, která by měla začít až po týhle knize, by se měla posunout o pár století dál, do obdoby naší moderní současnosti - elektrika, mrakodrapy atd. Neboli urban fantasy. A ta třetí trilogie by se měla posunout ještě dál do vzdálený budoucnosti a už by se mělo jednat o scifi. Všechno je to propojený jedním světem - legendy a náboženství - a schopností využívat kovy k získání nadlidských schopností.

Jestli je to pravda, tak jsem nesmírně nadšená! První trilogie byla naprosto geniální. Ani ne tak psaním jako příběhem a rozuzlením. A jestli na ni budou další knihy "navazovat" tak je série ještě promyšlenějš, než jsem si myslela. A "magie", o který jsem si myslela, že mě možná bude nudit, mě naprosto nadchla. Nejspíš i proto, že měla spoustu variací a pravidel. Ovšem jestli to je pravda, tak to znamená předlouhý čekání, protože první díl druhý trilogie má vyjít teprve příští rok... Ta muka!

Tohle by měla bejt jen krátká vsuvka zasazená do obdoby našeho přelomu 19. a 20. století - pušky, železnice, parní stroje atd. Hned mi v hlavě vyskočil obrázek divokýho západu... Pustím se do toho co nejdřív.

Edit: přečteno a mírně zklamalo. Akční, ale v půlce useknutý a celkově docela prázdný. S infantilním humorem.

Steelheart - Brandon Sanderson

YA/NA, dystopie, scifi, série

Tady trochu váhám. Zařadila jsem si ji na seznam jen proto, že se jedná o Sandersonovu knihu. Nebejt jeho jména, asi bych se jí na základě popisu vyhla.

Před deseti lety se na nebi objevila nová hvězda Calamity, která dala některým lidem nadpřirozený schopnosti. Ale nestali se z nich žádní kladní superhrdinové. Zatoužili po moci a rozhodli se podrobit si lidstvo. Na odpor se jim postavila jen malá skupinka, která je potají sleduje, studuje, hledá jejich slabiny a pak je vraždí.

A máme tu hlavního hrdinu Davida, kterej se k tomuhle tajnýmu odboji chce přidat. Chce totiž zabít Steelhearta, jednoho z nových superlidí, o kterým se traduje, že je nepřemožitelnej. Chce se totiž pomstít za to, že mu Steelheart zavraždil otce.

Moc se mi myšlenka na dalšího "vyvolenýho" a pomstu a bla bla bla nelíbí. Ale zase na druhou stranu je to Sanderson. Ne?

Stories of Your Life and Others - Ted Chiang

scifi, short

Tahle sbírka krátkých scifi příběhů má na GR neskutečný hodnocení. A vyhrála i kopu různých ocenění - to už něco znamenat musí, ne?

Ústředním tématem má bejt náhlá změna, se kterou se hrdinové musí vypořádat (např. příchod mimozemšťanů), spolu se snahou zachovat si určitej pocit normálnosti.

Ostatní se nejčastějc zmiňovali o povídce Hell is the Absence of God, tak jsem zvědavá, jak mě tahle sbírka nadchne. Většinou jsem z krátkých povídek tak nějak na rozpacích. V lepším případě chci víc a v tom horším to je buď chaotický a nedodělaný nebo strašně primitivní... Ale těším se. Moc.

Edit: přečteno a ignorujte všechno, co jsem tady napsala. Jsem nadšená (z obsahu, ale i z faktu, že je to už konečně za mnou), ale o čem tahle sbírka je, musí každej posoudit sám. Hodně komplikovaně a odborně popsaný povídky plný originálních myšlenek. A rozsah jednotlivých povídek byl perfektní - ať už to bylo jen pár stran nebo pár desítek.

The Rook - Daniel O'Malley

supernatural, série

I tady se docela obávám. Podle popisu to má potenciál, ale zároveň je tam toho tolik, co se dá zkazit...

Měl by to bejt mix mezi Bournovým mýtemX-men. Hlavní hrdinka Myfanwy (wtf, co je to za jméno?!) se probudí zbitá v parku obklopená tělama mrtvých lidí v latexových rukavicích (no nezní to naprosto úchylně a zároveň skvěle?). Neví, kdo je, kde je nebo co se jí stalo. Někdo jí kompletně vymazal paměť. Najde ale v kapse dopisy od původní Myfanwy, která věděla, že se tohle stane. Má tam instrukce, jak si obstarat peníze, kam jít, na koho si dávat pozor... Myfanwy je/byla členkou tajný organizace tvořený lidma s nadpřirozenýma schopnostma (jo, i Myfanwy má schopnost), kteří bojujou proti jiným nadpřirozeným silám, který ohrožujou Británii. Někdo ji zradil a Myfanwy se snaží zjistit, kdo to byl, a najít svoje ztracený vzpomínky.

Jsem zvědavá, zní to zajímavě, ale některý recenze mě docela děsí. Obzvlášť poznámka, že to postrádá tu temnou atmosféru - rozhodně nemáme pocit, že by naší hrdince nebo Británii hrozilo nějaký nebezpečí, a tím pádem se nedá mluvit o nějakým napětí. No, uvidíme :)

Edit: přečteno a překvapuju sama sebe - moje očekávání bylo naprosto správný. Špatně využitej potenciál s roztříštěným psaním navrch. Dostáváme v podstatě dvě knihy v jedný - minulost v dopisech a současnost se superhrdinkou, která všechno bez námahy vyřeší a ještě při tom stíhá chodit po nocích do klubu. Dost mě to zklamalo.

Žádné komentáře:

Okomentovat