sobota 29. června 2013

Mé červnové objevy, na které se těším... (2)

Blogger zase trucuje a zatrhl mi vecpat všechny knihy do jednoho článku, takže tady je druhá várka. Ale co, nechtěně je to i tematicky rozdělený. První půlku jsem objevila brouzdáním na GR a tuhle půlku mám všechnu díky (kvůli) Luuiným článkům. Nesnáším tě, holka! Ale klidně pokračuj dál v navnazování na zajímavý knihy.


Rose Under Fire - Elizabeth Wein

YA/NA, historie, armáda

Hm. Nikdy jsem o týhle knize neslyšela a nikdy jsem neslyšela o autorce. Což je asi hrozný, podle toho, jak na GR div neuctívají její jinou knížku, Code Name Verity. Já si jí všimla až na blogu u Luu a její zvláštně pojatej popis/recenze/umělecký dílo, či co to je, mě natolik zaujal, že se teď nemůžu dočkat, až se pustím do čtení.

Kniha má pojednávat o mladý Rose, pilotce během druhý světový války, a o tom, jak skončí v nacistickým koncentračním táboře. Temný téma, já vím, ale po tom Luuiným článku si to prostě musím přečíst.

The Raven Boys - Maggie Stiefvater

YA/NA, urban fantasy, paranormal, série, v češině

Týhle autorce se mi zatím dařilo úspěšně vyhejbat, i když jsem o ní už slyšela až až. Vždycky jsem si prostě říkala, že nemám ráda romantický YA knihy ve stylu ona potká jeho, kterej je bad boy a pozdějc se ukáže, že má nějaký nadpřirozený schopnosti nebo je upír anebo je prostě svede dohromady osud, a je z toho láska jako trám, zachrání spolu svět a přitom se utopí v růžový kaši emocí. Hehe, přiznám se, že tohle je moje zkreslená představa o většině urban fantasy YA.

Tohle je YA a podle popisu to je o tom, že ona potká jeho. A oh, jo, zřejmě je ve hře i nějakej ten osud. Eh. Už jsem o týhle sérii slyšela víckrát a vždycky mě recenzentky jen přesvědčily, abych se jí vyhla obloukem. To až Luuina poznámka, že je tu skoro úplná absence romantický zápletky, mě přesvěčila, že to je kniha, kterou si rozhodně musím přečíst. Knihy bez lásky jsou tak vzácný... Jen mě trochu děsí, že je to série.

Edit: přečteno a i když mě první díl nepřesvědčil - na můj vkus moc emo a zatímco kluci sní o vraždě nebo nějakým objevu, hlavní hrdinka sní o líbání. Moje vnitřní feministka, o který jsem doposud neměla zdání, tiše trpí. Ale zlepšovalo se to a druhej díl mě nadchl.

The Rithmatist - Brandon Sanderson

YA/NA, fantasy, série, přeloženo

A zase za to může Luu. Její popis knihy mě naprosto okouzlil. "Kouzelníci", kteří spolu bojujou prostřednictvím geometrie? Jako vlastník titulu z matematiky si tohle prostě nemůžu nechat ujít!

Zní to naprosto ujetě, takže to možná bude přesně podle mýho gusta. Navíc mám slabost pro hrdiny, kteří jsou nějak v nevýhodě, jako tady Joel, kterej má sice vědomosti a zápal, ale nemá talent.

Edit: přečteno a jsem okouzlená i po dočtení. Ta magie byla geniální a najednou bych chtěla bejt Rithmatistkou. Ale tak moc!
See You at Harry's - Jo Knowles

YA/NA, coming of age

A nakonec, jak jinak, zase Luu. I když tuhle knihu mi GR už vnucuje delší dobu. Zřejmě občas potřebuju jen malý pošťouchnutí, abych se rozhoupala si něco přečíst.

Dlouho jsem hledala něco podobnýho, jako bylo Tell the Wolves I'm Home. Takovej divnej žánr, příběh z něčího života, žádný akční fantaskní zápletky, kde je ve hře osud světa nebo podobně "uvěřitelný" témata. Prostě běžnej život se vším všudy. Nebo jsou to jen ty coming of age typy příběhů. Něco na nich prostě je.

Má to bejt ze života dvanáctiletý Fern, o její rodině - rodičích, co na ni nemají moc čas, o její sestře a šikanovaným bratrovi a o malým bráškovi, kterýho všichni milujou. Nebo o jejím nejlepším kamarádovi Ranovi.

I když tady z popisu tuším nějakou tragédii.

Žádné komentáře:

Okomentovat