sobota 29. září 2012

Mé zářijové objevy, na které se těším...

Nikdy jsem na goodreads neměla moc užitku pro poličku to-read. Když se mi něco líbilo natolik, že jsem si to chtěla přečíst, tak jsem si to prostě přečetla. Na co to odkládat? Ale od tý doby, co tam zavedli doporučování na základě toho, co jsme přečetli v jednotlivých žánrech, začala moje polička praskat ve švech. Stále tam jen přidávám a přidávám... A protože to je s mou pamětí hodně špatný, po čase zapomínám, proč jsem si tu danou knihu chtěla přečíst, co mě k tomu vedlo. A kvůli tomu čtení daných knih jen odkládám a přidávám další a další... Nedávno jsem tak přesáhla pro mě magickou hranici sto knih, kterou jsem se zařekla, že nikdy nepřekročím. Pokusím se teda pravidelně vybírat pár knih a vysvětlit, proč jsem si je přidala. Snad mi to pomůže, aby se můj seznam zase dostal do přijatelných rozměrů.


Let the Right In - John Ajvide Lindqvist

urban fantasy, horor

Zase jsem si hrála na stalkera a objevila tak jednu holku, jejíž názory pro jednou dávaly smysl. U knih, který jsem z pro mě neznámýho důvodu neměla ráda, dokázala přesně vyslovit, co tam je špatně. A hned jsem měla jasno. Byla to zrovna tahle část její recenze, která mě přesvědčila, abych si tuhle knihu přečetla:
This story is so much more complex and interesting in a way that not only does it show vampires from the point of view of their victims, but it also shows the world through the eyes of the vampires. We find out how very often innocent people become those feared monsters, we go through the transformation with them, we feel their guilt and shame, we learn about their relationships with their "Guardians" (who sometimes are worse monsters than vampires themselves).
Takže od toho očekávám naprostej opak Stmívání, něco vážnýho a temnýho. Má to bejt horor, tak jsem zvědavá :) I když to bude možná i depresivní, protože se to má týkat i šikany.

Jinak zjistila jsem, že kniha vyšla i v češtině pod názvem Ať vejde ten pravý.


Every Day - David Levithan

paranormal, YA/NA

Uh... tohle je přesně ten důvod, proč tohle dělám. Nevím, jestli jsem na tuhle knihu narazila v jedný z těch anket, který v goodreads bejvají na krajích stránky, nebo to byla kniha měsíce, nebo jestli byla mezi nejčtenějšíma ten tejden... Každopádně, ať už jsem se k tomu dostala jakkoliv, nadchlo mě shrnutí - A se každý ráno probudí v jiným těle, v jiným životě. Už se s tím smířil a naučil se svýma dnama tak nějak proplouvat, aby si ho nikdo nevšiml. Dokud se jednoho dne nezamiluje do přítelkyně kluka, jehož tělo zrovna obývá. A najednou s ní chce bejt každej den, ne jen ten jeden.

Líbí se mi to, má to potenciál a pokud to bude dobře zpracovaný, budu nadšená. Jsem zvědavá, jestli vážně můžeme milovat někoho, kdo je každej den někým jiným.


Mongrel - K.Z. Snow

MM, fantasy, steampunk

Tak o tomhle se mi zmínila kamarádka a mě nadchla obálka. Pak jsem zjistila, že jedna známá tomu dala plných pět hvězdiček, a to u ní nebejvá zvykem. I tady by měli bejt upíři, ale mělo by to bejt spíš tajemný a akční než hororový. Stejně tak mě zaujalo, že to má bejt steampunk, což je něco, s čím nemám ještě moc zkušeností, každopádně si neumím představit kombinaci steampunk a upíři. Přijde mi to jako roboti ve středověku :)

Bohužel od týhle autorky jsem už četla jednu knihu a moc nadšená jsem nebyla, takže moc velký očekávání nemám. No co, možná se mi jen znova potvrdí, že nemám soudit knihu podle obalu :)

Edit: přečteno a rčení se potvrdilo. Tahle autorka asi nebude moje spřízněná duše.

Žádné komentáře:

Okomentovat