pátek 7. září 2012

Shane and Trey - Anyta Sunday (Enemies to Lovers #1)

Moje hodnocení: 3/5

Měla jsem asi dvě hodiny před spaním, tak jsem si říkala, že bych si mohla přečíst něco kratičkýho. Sáhla jsem po týhle knížce, protože jsem, nevím proč, věřila, že to bude mít maximálně nějakých padesát stran. Když byly asi dvě ráno a já stále nebyla ani v půlce, došel mi můj omyl. Hrozná nevýhoda e-knih.

Shane and Trey je součástí autorčiny volně na sebe navazující trilogie s názvem Enemies to Lovers. A díky tomu už vím, proč jsem si to kdysi pořídila. Miluju totiž, když se z dvou nepřátel nebo rivalů stanou milenci. Většinou to totiž doprovází hodně napětí a potlačovaných emocí. Jak byste se asi cítili, kdybyste zjistili, že vás přitahuje někdo, koho nenávidíte? Zakopete válečnou sekeru, zapomenete na věškerý křivdy a vrhnete se do toho po hlavě? Snažíte se to ignorovat? Ať už se postavy rozhodnou jakkoliv, většinou je u toho spousta frustrace a to já prostě žeru.

Příběh je vyprávěnej z pohledu Shanea, kterej se na podzim chystá na vysokou. Shane je gay a hrozně ho přitahuje jeho nejlepší kamarád Ryan. Bohužel, když to Ryan zjistí (a jak!), nereaguje zrovna moc pozitivně a svědkem Shaneova ponížení a jeho nechtěnýho coming outu je i jeho sestra June a její přítel Trey. Na náladě mu nepřidá ani pozdější zjištění, že jeho spolubydlícím na kolejích má bejt právě Trey, člověk, kterýho Shane nemůže ani vystát.
I frowned, trying my damn best to ignore my sinking insides. Surely there were like, loads of Trey’s, right? I mean what fucked up coincidence would it be to end up rooming with my sis’s boyfriend? Oh, please don’t let the world actually be that cruel.
Shane měl z Treye hrůzu ještě před tím, než se přiznal, že je gay, ale teď, když je ten fakt venku, bojí se ho ještě víc, děsí se, že jejich společný bydlení bude peklem na zemi, že ho bude Trey šikanovat. Jenže... není. A chudák Shane postupně zjišťuje, že Trey není zas až tak hroznej, jak si myslel, že je možná i někdo, koho by mohl mít snadno rád. A to, že je přítelem jeho sestry, z jejich soužití rázem dělá úplně jinej druh pekla.

Tahle kniha by se dala lehce rozdělit do dvou částí. Obě se od sebe liší natolik, že bych snad i přísahala, že každou psal někdo jinej. První půlka se mi hrozně moc líbila. Naprosto jsem to hltala. Bylo to tak přirozený, uvěřitelný a plný napětí. Jo, to napětí mezi Shanem, jeho sestrou a Treyem bylo úplně hmatatelný. Ono to sice bylo tak trochu průhledný už od začátku, že to s tou Treyovou nechutí vůči Shaneovi není až tak horký, ale ten velkej strašák v podobě June, kterej nad nima visel, zabránil tomu, aby to skončilo už po nějakých dvaceti stranách.

Bohužel pak se už v půlce všechno vyřešilo a já si říkala, že by to už mohlo skončit, že už tam není co řešit. Autorka si to zřejmě myslela taky a tak zbylou půlku vyplnila všemožně nesmyslnýma zápletkama a bylo to samý drama, drama a bizarní drama a miluju tě a já tebe taky a přemíra cukru, že se divím, že jsem z toho nedostala cukrovku.

Stejně tak první půlka byla hodně sexuální. Jistě, převážně jen sexuální napětí, ale člověk něco takovýho u teenagerů očekává. Ale po první sexuální scéně se z nich stali dva zamilovaní impotenti. To jako vážně?! Nevadí mi, když v celý knize není jediná sexuální scéna, stejně tak mi nevadí, když je celá kniha zaplněná sexem (pokud slouží příběhu), ale tenhle divnej přechod mě naprosto rozhodil.

To, co bych ale týhle knize hlavně vytkla, je nedostatečná hloubka světa, ve kterým se příběh odehrával. Není tam žádná interakce s jinýma lidma - spolužáci, učitelé (jsou na vysoký a na kolejích proboha!) nebo jiní kamarádi. Vyskytuje se tu jen tahle trojka, občas jejich rodina a jeden jedinej kamarád. To je všechno. Člověk má skoro pocit, že žijou na nějakým opuštěným ostrově.

Další věc, která mě často iritovala a vyrušovala ze čtení, je obrovská záplava gramatických chyb. Tahle kniha neměla spatřit světlo světa před tím, než si ji vzal do ruky nějakej aspoň trochu obstojnej editor.

Přesto nelituju toho, že jsem na tuhle knihu narazila a že jsem si ji přečetla. Ta první půlka byla vtipná a napínavá, rozhodně stála za to - moje čtení na úkor spánku mluví za vše. I když jsem kvůli rozuzlení musela přetrpět neskutečně nudnou a nesmyslnou druhou půlku.

Žádné komentáře:

Okomentovat