pondělí 10. září 2012

One Small Thing - Piper Vaughn & M.J. O'Shea

Moje hodnocení: 2.5/5

Hrozně jsem se těšila, až si tuhle knihu přečtu. Nejsem si jistá proč, možná proto, že jsem za sebou už měla pár přečtených knih, kde vystupovaly děti, a vždycky byly poměrně zábavný. Nehledě na to, že se mi líbil obsah. Měla jsem z něj dojem, že to bude... komedie... skvělý. Jsem teď tak hrozně zklamaná a vyloženě naštvaná :/

Začalo to poměrně dobře. Rue je, dalo by se říct, "über gay", pracuje jako číšník v gay baru, studuje, aby se z něho mohl stát slavnej stylista, ojíždí všechno, co může, nosí lak na nehty, make up... Užívá si prostě svoje mládí a popularitu a svoje sny, dokud za ním jednou nepřijde jedna jeho známá, se kterou měl v záchvatu opilství zvědavou chvilku, jestli je opravdu 100% gay. Oznámí mu, že je těhotná a jestli to dítě nechce, tak že ho dá k adopci. Rue byl sám vychovávanej jako nechtěný dítě a proto ho představa, že by jeho vlastní dítě mělo zažít něco podobnýho, naprosto zhrozí a malou Alici si vezme k sobě. Jenže najednou zjistí, že tak nějak nezvládá chodit v noci do práce a přes den do školy a ještě do toho vměstnat péči o dítě. Žádný jesle buď nevyhovujou jeho standardům nebo si je nemůže dovolit a tak zoufale hledá někoho, kdo by byl ochotnej Alici přes den hlídat. Záchrana přijde v podobě jeho souseda Erika.

Erik je nepříliš úspěšnej sci-fi spisovatel, je nesmělej, koktá, mívá záchvaty úzkosti, má rád svůj řád a samotu, miluje Star Wars... a potřebuje peníze, z kterých by mohl žít. A tak přijme Ruovu nabídku a dělá mu přes den chůvu. Po nějaký době se i Erik tak trochu osmělí, stanou se z nich přátelé... no a samozřejmě, že po čase víc.
I blinked. Opened my mouth. Closed it. Me? Babysit? Me, alone with a baby? I opened my mouth again, but my tongue felt heavy as cement and I couldn’t get it to move.
A pak to šlo všechno k šípku. Než se dali dohromady, tak to bylo skvělý - Erikovy problémy byly čtivě popsaný, dokázala jsem se do něho vžít. Chápala jsem, jakej je pro něho problém jít třeba jen do obchodu, protože je tam hromada lidí, nebo jeho paniku nad tím, že se ho chtěly ženský dotknout, když byli spolu s Alicí na procházce. Dokázal mě i rozesmát, když citoval Yodu v posteli. Stejně tak to, jak se Rue bránil začínající přitažlivosti, jak nemohl uvěřit, že by se mu kdy mohl líbit takovej magor jako je Erik, panic, kterej tráví svoje dny seriálovýma maratonama a nikdy pořádně nevystrčí nos z baráku. Bylo to skvělý, bylo to vtipný, bylo to přirozený. Ale pak se v půlce dali dohromady a celej další příběh ztratil naprosto smysl. A jak už to bejvá, když mají autoři ještě půlku knihy před sebou a hlavní zápletka je vyřešená, nacpali tam prostě jinou! Nějaký drama, aby bylo co číst. A u novýho vztahu samozřejmě musí bejt žárlivost. A aby se otestovala jeho síla, tak samozřejmě musí přijít nevyhnutelná volba mezi milovaným partnerem a nějakým snem.

Kromě tý přeslazenosti, která nemusí bejt po chuti jen mně, mi vadil ještě fakt, že Erikovy problémy byly na můj vkus až příliš rychle překonaný, aby z nich na konci autoři zase vytěžili co nejvíc, až jsem nabyla dojmu, že je na tom snad ještě hůř než na začátku příběhu.

Když pominu všechen ten cukr v druhý půlce, tak to bylo extrémně čtivý (škoda takovýho talentu!). Děj se plynule posouval kupředu, nevázlo to a díky střídání Erika a Rueho ve vyprávění jsem se krásně dostala do hlavy oběma charakterům.

Žádné komentáře:

Okomentovat