sobota 7. prosince 2013

Mé listopadové objevy, na které se těším...

Listopad. Měsíc neomezených možností, jak se zdá. Už dlouho se mi nestalo, že bych měla na výběr hned z několika knih, pro který bych chtěla nejradši všechno dropnout a začít číst. Mám resty z minula, který konečně před pár dny vyšly, mám tyhle svý nový objevy a nakonec mám už i svý prosincový objevy. A přitom bych se měla konečně probrat a začít pracovat, protože nestíhám. Ach jo, tolik práce, tak málo času a tolik úžasných knih, který mě pokouší....

A Dirty Job - Christopher Moore

komedie, horor, supernatural, v češtině

Komedie/horor kombo, kdo by mohl odolat?

Hlavní hrdina Charlie jednoho dne uvidí v nemocnici někoho, koho by nikdo vidět neměl. A začnou se dít divný věci. Na baráku se mu začnou houfovat krkavci, na stolku se mu objevujou jména lidí, kteří nakonec i zemřou. Přesně tak, Charlie nějak získal práci jako Smrt.

Shrnutí (ne to moje) zní docela temně, skoro i strašidelně. A jo, má to i nálepku horor. Ale ta obálka? Má to i nálepku komedie. Nemůžu se dočkat, až se pustím do čtení.

Edit: přečteno a zapomeňte na horor. Je to komedie ve stylu Terryho Pratchetta. Je to absurdní, šílený, ale ohromně zábavný. Jen škoda, že to člověk nemůže brát vážně. Vřele doporučuju.

Anathem - Neal Sthephenson

scifi, v češtině

Tady mi trochu ujela ruka - viděla jsem slovo "mathic" a nějak jsem si z toho vyvodila, že to je matematika. Až pak jsem se podívala pořádně a zjistila, že je to analogie klášterního řádu, kterej ale místo náboženství pěstuje různý vědní obory a filosofický koncepty. Hej, ani to není špatný. Je to uzavřená společnost, která je zcela izolovaná od okolního světa. Jen jednou za dekádu má cosi jako den otevřených dveří - členové řádu můžou ven a okolní svět může dovnitř. A během týhle doby členové řádu zjistí, že svět čelí globální katastrofě. A jsou vyzváni, aby se pokusili tuhle katastrofu odvrátit.

Trochu mě děsí rozsah (kindle tvrdí, že to má přes tisíc stran), ale na druhou stranu lidi chválí Stephensona až do nebes, tak se trochu stydím, že ho vůbec neznám.

Daemon - Daniel Suarez

thriller, dystopie, série, v češtině

Jak bych mohla odolat zmínce, že je to extrémně podobný knize Ready Player One?

Daemon, počítačovej program, kterej nikdo neřídí, je nastavenej, aby rozložil dosavadní společnost a nastavil novej pořádek. V dnešní době, kdy je v podstatě všechno řízený počítačema, který jsou vzájemně propojený přes internet... není to zas až tak šílená představa.

Těším se. Jen doufám, že to nebude až moc technický.

Bone Rider - J. Fally

MM, scifi, armáda

Tady mám pro změnu slíbenou ruskou mafii, kovboje, mimozemšťana a armádu. A neuvěřitelný hodnocení, který tvrdí, že cokoliv autorka při psaní chlastala, očividně to nějak funguje.

Zní to naprosto šíleně, ale přesto (ále, co si namlouvám - právě proto) mám nutkání všechno dropnout a začít číst tohle. Pár lidí i naznačovalo, že je to vtipný, takže... sbohem lidi, jdu číst.

Edit: přečteno a je to opravdu tak šílený a i vtipný, jak tohle shrnutí naznačuje. A akční. Je to jízda!

Žádné komentáře:

Okomentovat