středa 8. srpna 2012

The Epic Love Story of Doug and Stephen - Valerie Z. Lewis

Moje hodnocení: 3/5

Příběh o dvou naprostých protikladech, kterej si zahrává s tenkou hranicí mezi komedií a absurditou. Zároveň dokazuje, že i jednoduchost má svou hloubku.

Na tuhle knihu jsem narazila, když jsem brouzdala goodreads ve snaze najít, co dalšího si přečíst. Jedna známá postla recenzi k týhle knize a mě to zaujalo, měla jsem chuť na komedii, něco lehkýho, tak proč ne.

Upřímně, netuším, co si o tomhle příběhu myslet. Máme tu heterosexuálního Douga, překrásnýho modela, po kterým ženy šílí, kterej je ale tupej jak tágo, IQ tykve, podle mě utekl z ústavu. Uškrtila bych ho po pěti minutách nesmyslný konverzace. A pak tu máme homosexuálního Stephena, kterej si myslí, že má hromadu problémů, že má nějakou záludnou psychickou poruchu. Ztotožňuje svoje problémy s homosexualitou s příběhama afrických děvčátek, který byly celej život utiskovaný, znásilňovaný a nakonec po strastiplných útrapách ukamenovaný kvůli nějaký blbosti. Ne, že by mu něco bylo nebo že by jeho život nebyl dobrej - má kvalitní vzdělání, práci i bydlení, ale hledá si prostě cokoliv, co by ospravedlnilo to, že není šťastnej. Hned bych ho nakopla.

No a představme si, že si jednoho dne náš prosťáček usmyslí, že je do Stephena zamilovanej. Huh? Wtf?! Jen tak? Stephen bohužel sympatie neopětuje, protože i když je to skoro klišé, přece jen věří na to, že krása pochází zevnitř. Heh. A tak se nám rozvíjí příběh, kde se Doug snaží uhnat Stephena a přesvědčit ho, aby se s ním aspoň vyspal. Stephen Douga nesnáší, neví, jak se ho zbavit. Doug má ze Stephena panickou hrůzu, ale přesto ho chce získat.

Celej příběh je postavenej na kontrastu elitního a inteligentního Stephena, kterej si potrpí na řád a pořádek, a pitomýho bordeláře Douga, kterej je neustále zhulenej. Někdo by mohl říct, že je to vtipný. Já říkám, že je to směšný. Tak proč tři hvězdy a ne jen jedna? Protože když člověk přetrpí otřesně nepravděpodobnej začátek (kterej spočívá i v tom, že by si Doug kdy mohl najít práci jako novinář) a začne si všímat toho, co je pod povrchem, tak si uvědomí, že ten příběh má svou hloubku. Že i Doug má svou moudrost, kterou dokáže předat Stephenovi (řekněme jen, že v jednoduchosti je síla). A sledovat, jak se Stephen znova staví na nohy a konečně nachází důvod k úsměvu, je až křehce dojemný a rozhodně ty okamžiky stojí za to.
Takže jsou tam špatný věci, který jsou tak špatný, že by si zasloužily jen jednu hvězdu. Ale pak jsou tam věci, který jsou naopak tak dobrý, že by si zasloužily plnej počet. Takže se smířím s průměrem.

Malá ukázka jedný z mnoha Dougových nesmyslných konverzací (i když tahle patří k těm lepším):
Dough held the blunt out to Wilson, who had to stretch to retrieve it. "There's this guy I wanna have sex with. My mom said it's okay, and you don't seem to mind, so there's really no one like, opposed to our love. Except for the guy I wanna sleep with. He's not that into it."
Wilson exhaled slowly through his nose. "You know, anal rape's a crime. They'll put you in jail, and then you'll really be taking it up the ass." He chuckled out the last strands of white smoke. "Irony's the shit."
Doug blinked through the haze of smoke in front of him. "I don't really understand what you said. But I appreciate your support of my sexual orientation."
Ah, jo, jinak ta obálka je stejně absurdní jako celej děj. A přitom se ho týká.