neděle 12. srpna 2012

Hell Cop - Astrid Amara & Nicole Kimberling & Ginn Hale

Moje hodnocení: 3.5/5

Společná antologie detektivních až akčních příběhů točící se kolem policejní jednotky zaměřený na démony a cokoliv, co s nima souvisí.

Po mým nadšení z Irregulars jsem byla nadšená ještě víc, když jsem zjistila, že většina z autorů napsala podobnou antologii. Líbila se mi sice o trochu míň, ale na druhou stranu má výhodu v tom, že má i pokračování. Mohla jsem si tak postavy víc oblíbit a jako celek se to tak Irregulars skoro vyrovná. Kdybych je měla srovnat ještě trochu víc, tak v Irregulars byli agenti cosi jako FBI a jejich práce se točila mnohem víc kolem vyšetřování, zatímco tady jsou spíš jako členové SWAT týmu - nejdřív střílet a až pak se ptát.

Narozdíl od předchozí antologie nebo jiných urban fantasy, tady veřejnost o démonech ví. Dokonce se na tom profituje - jejich magie se využívá v lékařství, technice, vlastně úplně všude. Společnost je taky tak trochu kastovní - někde na vrcholu jsou ti nejbohatší, kteří byli jako první schopní využívat démony a jejich magii. V podstatě jsou většina z nich kouzelníci. Mezi největší "klany" patří, kromě jiných, rodiny Yervantů a Sairsů.

Next of Kin - Astrid Amara - 3.5/5
Astrid mě nezklamala a vytvořila poměrně originální charaktery. Hlavní postavou je Jay Yervant, člen démoní jednotky. Vlivem neustálýho křížení v rodině ve snaze zplodit co nejsilnějšího mága má v sobě energii tak silnou, že je v podstatě neustále v plamenech. Takže při boji s démonama používá holý ruce - prostě je upálí zaživa. Bohužel to má dopad i na jeho osobní život - nemůže se nikoho dotknout bez rukavic, nikdo se nemůže dotknout jeho, aniž by si neodnesl těžký popáleniny. Tohle je už druhej případ, kdy jsem se u týhle autorky setkala s postavou, která zoufale touží po lidským teple, po jednoduchým doteku. Zatím si to zachovává svou originalitu a přitažlivost, ale doufám, že se u ní se stejnou myšlenkou nesetkám znova - ztratilo by to okamžitě svoje kouzlo.

Další postavou je mladičkej Brian, kterej zrovna přicestoval do města, aby našel svýho otce. Ještě nikdy v životě se nesetkal s žádným démonem, je proto pro něj překvapením, když zjistí, že dokáže dotykem přebírat jejich schopnosti. Ale někdo se ho snaží zabít a jelikož to souvisí s Jayovým případem, Brian se dočasně nastěhuje k Jayovi. A romance může začít...

Příběh byl celkem vtipnej, jako úvodní v antologii byl zajímavej tím, že nám představoval různý démony a společnost... Ale byl na můj vkus až moc průhlednej. Nebo jsem možná měla moc velký očekávání.

Red Sands - Nicole Kimberling - 3.5/5
Antropolog Michael Gold je napůl démon a zrovna se vracel z jednoho svýho průzkumu kultury démonů v jednom pekle, když k němu do teleportu na cestě zpátky přistoupila mrtvola - doslova. Na druhým konci ho samozřejmě zatkli a zápletkou příběhu je právě snaha přijít na to, kdo pana záhadnýho zavraždil. Hlavním vyšetřovatelem je Dion Argent z démoní jednotky.

Tenhle příběh byl záhadnej až do konce, což jsem nečekala a moc se mi to líbilo. Zajímavým opepřením "vztahu" byl Michaelův původ - že je napůl démon. To očividně není ani trochu běžný. Získal zajímavou schopnost - dokáže vidět lidský vzpomínky a myšlenky. Ale jen, když se jich přímo dotkne. Což samozřejmě jejich vztah vyšetřovatel/podezřelej dál komplikuje.

Touching Sparks - Ginn Hale - 3/5

Tady je agentem démoní jednotky Ben Moran (kterej je mimochodem Argentův parťák), kterej vyšetřuje nelegální démoní zápasy pořádaný pro potěšení bohatých lidí. Moranovi pomáhá James Sparks, kterej má na tyhle zápasy díky kamarádovi přístup. Pořizuje potají fotky, který pak Moranovi předává.

Začínám mít dojem, že Ginn Hale není moc na romance. Tohle je už druhej příběh, kterej si budu pamatovat právě kvůli příběhu než kvůli obsažený romanci nebo nedej bože sexu. Není to totiž o romanci ale o akci a napětí. Jako takový to bylo sice strašně průhledný, přímočarý a vlastně tu ani žádná záhada nebyla - snaží se společně získat důkazy proti organizátorům, dostanou se tak do nebezpečí, ze kterýho se musí dostat atd. - ale bylo to zábavný a utíkalo to dost rychle.