pondělí 13. srpna 2012

Hell Cop 2 - Astrid Amara & Nicole Kimberling & Ginn Hale

Moje hodnocení: 3.5/5

Volný pokračování předchozí antologie.

Jsem ráda, že se autoři rozhodli napsat pokračování svých příběhů, protože jinak by pro mě Hell Cop upadlo v zapomění. Příběhy byly ok, ale rozhodně mě nijak nenadchly. Ale ve spojení s tímhle pokračováním dostaly postavy mnohem větší prostor a navíc mohli autoři pracovat už se všema předchozíma příběhama a nebáli se tak využívat postav svých kolegů. Působilo to tak mnohem víc ucelenějším dojmem a ne jako tři separátní příběhy.

Trust me - Astrid Amara - 4.5/5
No, tak tady to Astrid Amara rozbalila naplno. Brian má problémy s ovládáním svých schopností, což byla zajímavá zápletka. V prvním díle byl poměrně naivní, takovej ten věčně zvídavej, upovídanej a přehnaně hodnej typ, kterej je ze všeho nadšenej. Tady z něho jeho schopnost udělala poměrně agresivního člověka. Protože svou schopností nevysával z démonů a kouzelníků jen jejich sílu, ale i jejich rozpoložení mysli, jejich zuřivost, chuť po krvi... Nejdřív jsem z týhle náhlý změny byla rozmrzelá, přišlo mi to jako náhlej skok, chtěla jsem Briana neustále něčím praštit, přišel mi jako rozmazlenej fracek... Než mi došlo, co se děje, a pak jsem byla nadšená, jak autorka zvládala barvitě popsat jeho jednotlivý změny emocí.

Co se týče příběhu, tak tentokrát tady o průhlednosti nemůže bejt ani řeč. Objevilo se pár vražd, který se snažili hodit na Briana. Sice jsem to ke konci vyřešila dřív než Jay s Brianem, ale to jen proto, že jsem měla přístup k vědomostem obou postav. Kdybych byla na jejich místě, asi by mi to trvalo ještě dýl. A ta zápletka byla poměrně originální, komplikovaná, byla jsem z ní nadšená, protože jsem si uvědomila, že nám autorka nechávala klíče k jejímu rozluštění v průběhu celýho příběhu. Uvědomit si to zpětně byla úplná slast :)
But he could feel it already, the sucking pull of anger into him, and rage, raw and unbridled, rushing through his muscles with a need to tear and destroy. Though he understood intellectually that this desire for violence was only the magic that he siphoned from the demons, he still felt sick with himself as his arms began to tremble with the desire to shred flesh and bone.
Dark Waters - Nicole Kimberling - 3/5
Michael a Argent si spolu vyjeli do jednoho kempu, kde Michael měl studovat jeden obřad komuny faunů. Měla to bejt jejich společná dovolená, relax a pohoda. Ale to by byla nuda, takže se objevila mrtvola a náznaky, že je chystanej obřad nějakej podivnej. Na pozadí týhle zápletky se vyvíjí vztah Argenta a Michaela. Trochu to mezi nima skřípe, Michael prožívá určitý nejistoty, protože není schopnej číst Argentovy myšlenky, na což není zvyklej. Stejně tak má Michael celkem problémy s Argentovou profesí, považuje všechny policajty z démoní jednotky za surovce, kteří nejdřív střílí a teprve až pak se ptají.

Tahle povídka mi přišla trochu uspěchaná se spoustou zajímavých věcí, který ale často nebyly dotažený do konce. V kempu kromě faunů žijou i jakýsi žabáci a mezi oběma národy vládne nevraživost. Tohle téma by mě zajímalo trochu víc - jak žabáci reagujou na fauní obřad, co se s nima stalo na konci příběhu... Stejně tak mě mrzí, že nám autorka neprozradila víc o Argentovi, zdá se jako extrémně zajímavej charakter. Všechno se to točilo jen kolem Michaela a jeho pohledu na věc.

Such Heights - Ginn Hale - 3.5/5
Zhruba první půlku jsem skoro prozívala. Upřímně, nezajímá mě Moran, přijde mi panovačnej a neústupnej. Stejně tak nepociťuju žádnou náklonost k Jamesovi, chová se jak rozmazlený děcko, vždycky musí bejt po jeho, jinak se vzteká. Pak mi ale došlo, že je to přesně tak, jak to cítí i oni, takže autorka splnila svůj cíl a opravdu jsem si o jejích postavách myslela to, co zamejšlela. Ale i tak, nemůžu si užívat příběh, když nesnáším jeho hlavní představitele.

Ale když jsem se přes to přenesla, začala jsem si užívat samotnej příběh. Opět se Ginn Hale představuje jako autorka spíš akčních dějů než romantiky. Poměrně komplikovaná zápletka, kterou jsem neodhalila až do samotnýho konce. A poměrně promyšlená, líbila se mi. Stejně tak i Moran a James byli najednou líbivější. Možná i proto, že konečně přestali rozebírat svůj vztah.