úterý 21. srpna 2012

Full Circle - Kaje Harper

Moje hodnocení: 3/5

Kratičkej příběh, jeden ze sady Got 20 Minutes?. Přehnaně dojemný vyprávění o jedný dávný lásce, která jim ale nebyla souzená.

Kaje Hraper mě už jednou ohromila svým talentem, jak dokáže zkombinovat akci, napětí a křehkost dohromady, tak jsem chtěla vyzkoušet, jak si vede při psaní krátkých příběhů, kdy nemůže spolíhat na to, že má spoustu prostoru pro budování děje a vývoj postav. Nebylo to špatný, ale na můj vkus docela depresivní.

Děj je vyprávěnej z pohledu padesát a něco letitýho Jamisona, kterýho jednoho dne navštíví syn jeho dávný lásky. Ne, nesměřuje to tam, kam se zdá. Tohle všechno byl spíš jen spouštěč vzpomínek na to, jak kdysi dávno Jamison potkal Tollera, týranýho chlapce, kterýho pomohl zachránit, a kterej naopak zachránil jeho.

Bylo to tak nějak dojemný, líbilo se mi sledovat interakci Tollera a Jamisona. Jak se mezi dvěma cizincema pomalu tvoří přátelství a těší se ze společnosti toho druhýho.
There wasn't much for him to do. He tried to read, but he quickly developed a headache and had to stop. I wondered idly if he needed glasses, but that was a thought for another time. I had an old TV, but no cable. I hadn't watched the thing in years. I dug out a pair of rabbit ears and set it up for him, and it pulled in two local stations adequately. We found ourselves watching General Hospital and making acerbic comments. He critiqued the character interactions; I gave them hell for the medical inaccuracies. We found ourselves looking forward to it. At least I did.
Tohle nebylo HEA, tohle bylo na kapesník. Nesnáším, když autoři okatě hrajou na city, ale i když jsem to věděla a byla si vědomá, že všechny ty hrozný věci, který autorka do těch pár stránek nacpala, mě měly rozbrečet, tak jsem se stejně ke konci neubránila knedlíku v krku. Nebyla tam žádná tragédie, nikdo nezemřel, ani se nikdo nerozešel ve zlým... jen prostě fakt, že něco není souzený, není něco, co bych dokázala strávit s úsměvem.

Žádné komentáře:

Okomentovat