úterý 30. října 2012

Mé říjnové objevy, na které se těším... (1)

Naivně jsem si myslela, že se pravidelným psaním důvodů, proč jsem si něco přidala do svýho to-read seznamu, co od toho očekávám, přiměju, abych si daný knihy brzo přečetla a dostala tak svůj seznam do přijatelných rozměrů. Zjišťuju ale, že se děje pravej opak. Ve chvíli, kdy jsem sem těch pár knih uvedla, ztratila jsem o ně zájem. Ne úplně, jen moje touha přečíst si je už není tak akutní... No, uvidíme, doufám, že je to jen tím, že nemám na daný téma zrovna náladu, a ne tím, že mi ke štěstí a spokojenosti stačí koukat na pěkný obálky a číst si svý názory na něco, co jsem nečetla.

Minulej měsíc jsem končila se 110 knihama, který čekaly na moje přečtení. Tenhle měsíc je to, světe div se, 111! Zřejmě dělám něco špatně. Zjistila jsem totiž, že ve chvíli, kdy se nemusím bát, že zapomenu, proč jsem si který knihy přidala, nebojím se přidávat další a další. Dřív jsem se aspoň trochu držela při zemi. Teď mě to dokonce začalo bavit! Ach jo. Takže tady je moje další várka knih do mýho to-read seznamu.


Finnikin of the Rock - Melina Marchetta 

fantasy, YA/NA, série

Tohle je takovej malej podvod. Nezaujala mě tahle kniha, ale druhej díl týhle série (Lumatere Chronicles). Objekt mýho stalkingu básnil o prvním i druhým dílu. A z jejích recenzí mám dojem, že ji jen tak něco neohromí. Ve většině příběhů vidí chyby a nelogičnosti, kterých bych si sama nikdy nevšimla, ale potom, co je vyzdvihne, tak strašně bijou do očí. Najednou nejdou přehlídnout a nevěřícně kroutím hlavou nad tím, co se mi na tom mohlo předtím líbit. Takže jsem se jí rozhodla věřit, že když tohle prošlo její kritikou, tak to musí bejt dobrý.

Ale je to jen váhavý. Podle popisu se má jednat o typický fantasy alá středověk - království, ztracenej dědic, meče, nepřátelé a láska... Vždycky jsem tenhle žánr milovala, ale jen tak něco mě neohromí. Mám na tenhle žánr docela velký nároky, takže mám docela obavy. Ale recenzentka mě ukecala slibama, že to nebude utopený v záplavě popisných scén světa, ale že je to o lidech. Dál mě trochu znepokojuje fakt, že to má bejt pro děti? Vyhrálo to spoustu ocenění právě v týhle kategorii... Ale viděla jsem obálku druhý knihy (omg, chci!) a trochu mě uklidnilo, že třetí díl (snad poslední, to jsem ještě nevykoumala) vyšel teď na konci září, takže snad žádný otevřený konce a nekonečný čekání na závěr.

Sin - Shaun Allan

dark, horor, thriller

Netuším, kde jsem k tomu poprvý přišla, ale už pár měsíců mám v kindlu ukázku. Ještě stále jsem se nedostala k tomu, abych si ji přečetla.

Z popisu očekávám něco spíš psychologickýho, napětí, thriller... Má to vyprávět o Sinovi, kterej je přesvědčenej, že dokáže zavraždit lidi hodem mincí. Nelíbí se mu to, a tak se nechá dobrovolně zavřít do psychiatrický léčebny. Je blázen? Jistý je, že lidi kolem něho opravdu umírají. Trochu se bojím stylu psaní, protože jsem se dočetla, že je to hodně o Sinových vnitřních monolozích. Mělo by to bejt o tom, že nebudeme vědět, jestli se to všechno skutečně děje, nebo jestli je Sin vážně nemocnej, nebo jestli z něho mluví jenom drogy, kterýma ho pumpujou. Zkrátka to nejspíš bude ten typ knihy, u který nezáleží moc na ději, ale na tom, jak je zpracovaná, jakou atmosféru dokáže vytvořit. Ale většina recenzentů si nemohla vynachválit právě to, jak to bylo napsaný, tak snad. No, uvidíme.

Edit: (skoro) přečteno a můžu s klidem konstatovat, že skutečně během čtení nevím, co se děje. Protože se neděje nic. Kromě toho, že Sin neustále žvaní o ničem.

Limes Inferior - Janusz A. Zajdel

dystopie, v češtině

Tuhle knihu mi goodreads opakovaně vnucuje, že bych si měla přečíst. Že by se mi mohla líbit na základě toho, co jsem přečetla. Mám podezření, že je to jen proto, že je od polskýho autora a já četla Sapkowskiho. Ale co, hodnocení fajn, poláky já můžu... opakovaně jsem se na ni dívala, jenže ejhle, je to jen v polštině, to si toho moc nepočtu. Nebo jsem si to aspoň říkala, než jsem zjistila, že tahle kniha nedávno vyšla i v češtině! Konečně jsem si mohla přečíst, o čem že to vlastně vůbec je!

A ono mě to zaujalo i obsahově. Společnost rozdělená podle inteligence? S tím, že si za menší úplatek můžete zvýšit vlastní status? Takže společnost v podstatě řídí banda bohatých blbců? Všichni jsou si rovni, ale někteří jsou si rovnější? Všechno je všech? Kde jsem to jen slyšela? Jasně! Každej den ve zprávách! Haha, ještě nikdy jsem nečetla politickou satiru. Jen mě udivuje, že to mohlo v těch osmdesátých letech vyjít.

Edit: přečteno a stálo to za to. Jen to bylo po češtinářský stránce frustrující.

Hushed - Kelley York

MM, dark, thriller, YA/NA

Ó jak goodreads zná můj vkus. Další z knih, který mi vnucuje, že by se mi mohly líbit. Trochu mě znepokojuje, že mi doporučuje takhle temný a vyšinutý témata. Co to pak o mně vypovídá? ...ále, měla bych se přestat přetvařovat a hrát si na svatouška, mě to prostě zaujalo.

Osmnáctiletej Archer má seznam lidí, podle kterýho vraždí. Jsou to kluci, kteří kdysi znásilnili jeho nejlepší kamarádku Vivian. Takže něco jako Dexter, jen on se v tom nijak nevyžívá. Z popisu tak nějak chápu, že jejich vztah není zrovna nejnormálnější - nechává se jí všelijak využívat a manipulovat v naději, že si ho snad někdy všimne. Pak se Archer zamiluje do Ethana, ale Vivian ho rozhodně nechce pustit ze svých pařátů a chce po něm, aby Ethana zabil - nebo ho udá za vraždy, který spáchal.

Huh, čekám něco temnýho a tak trochu zoufalýho. Psycho. Asi bych zabila Vivian a bylo by po starostech ;) Nečekám ale, že by se to odvíjelo takhle jednoduše.

Edit: přečteno a psycho to bylo. A přesto žádný melodrama! Geniální od začátku až do konce.

Žádné komentáře:

Okomentovat