sobota 13. října 2012

Playing with Fire - Gena Showalter (Tales of an Extraordinary Girl #1)

Moje hodnocení: 3.5/5

Myslím, že nebejt kikiný recenze, tak bych se k týhle knize nikdy nedostala. Je to hodně odlišný od toho, co normálně čtu a vyhledávám. Romance moc nemusím, a superhrdinky taky ne... Ale po přečtení shrnutí na goodreads a kikina hodnocení jsem musela změnit názor. Znělo to jako naprostá šílenost a pro takový styly psaní mívám slabost. Stejně tak mě uklidnilo, že Belle není žádná tuctová sexbomba a slečna dokonalá. Takže perfektní konstelace, aby se mi to mohlo líbit i přes tu nálepku romance.

Belle je mladá ženská, která střídá jednu práci za druhou, nikde se není schopná udržet ani měsíc. Mimochodem, s její pracovní morálkou bych ji nechtěla ani já. Zrovna se živí jako baristka, když jednoho dne do kavárny vrazí muž v laboratorním plášti a v patách jsou mu agenti, kteří se ho údajně snaží zabít. Tenhle vědec potají hodí Belle do pití jakousi tajemnou látku a Belle po jejím vypití onemocní. Když se probudí, je u ní doma Rome, další agent, kterej jí oznámí, že je schopná ovládat všechny čtyři živly, a protože je tak hrozbou pro okolní svět, musí ji zneutralizovat. Což znamená uspat a zavřít na věčný časy.
“I hope you realize how insane you sound. Superpowers are for movies. Superpowers are for comic books. They are not for real life or average girls who can’t hold on to a job.”
Ok... hodnocení pro mě bylo hodně těžký. Byly tam věci, který mě nadchly a byly skoro dokonalý. Ale byly tam i věci, který mě rozčilovaly a vyloženě lezly na nervy nebo i nudily.

Mozek na mě křičí, že je to blbost, že je to jako číst si scénář k béčkovýmu akčnímu filmu, že to nemá hloubku. A jo, je to pravda. Příběh je jen hodně prostej - Belle si snaží zachránit krk před lidma, kteří chtějí její schopnosti pro svoje sobecký účely, případně se svých nežádaných schopností snaží nějak zbavit. A při tom se pomalu zamilovává do Roma. Tak, to by asi tak nějak shrnovalo všech těch čtyři sta stran. Tohle bylo o akci. Bylo to jako běžet maraton v plný rychlosti. Neustále se hopsalo z jedný akce do druhý a nedali nám ani chvilku vydechnout. Je jasný, že ti míň vytrvalí dřív nebo pozdějc odpadnou. Navíc v těch "odpočinkových" místech se to točilo jen kolem spalující přitažlivosti mezi Belle a Romem. Já miluju sexuální napětí, tu frustraci okolo. Ale všechno se dá natahovat jen do určitý hranice. Pokud do tý doby stále nedostaneme, co chceme, tak to prostě vyšumí do ztracena. Zhruba od půlky mě už pak veškerý zmínky o jejích ztvrdlých bradavkách (a že těch zmínek bylo požehnaně - někdo na goodreads vyloženě trefně poznamenal Too much nipple! It's nipple porn!) nebo o jeho tvrdosti vyloženě vytáčely. No tak lidi, skočte na to, ať to máme za sebou a můžeme se zase soustředit.

Vím, zní to, jako kdyby to pro mě byla katastrofa... jenže rozum si může říkat, co chce, já jsem tuhle knihu většinou vyloženě milovala. Autorka má tak skvělej styl psaní, že i když jsem byla zrovna naštvaná, že už na mě zase ze stránek vykukuje Romova erekce a Belliny ztvrdlý bradavky, tak mě stále dokázala rozesmát. Tohle je jedna z nejlepších komedií, co jsem četla. Je tam přesně ten typ humoru, kterej miluju. Žádný rádoby trefný a štiplavý výměny názorů mezi hlavníma hrdinama. Belle je strašně vtipná osobnost a její vnitřní monology byly zlatý. Myslím, že by z toho byl skvělej akční film - se spoustou super efektů, plný ohně a ledu. Kniha si udržela mou pozornost od začátku až do konce (až asi od stý scény s erekcí a bradavkama jsem tak trochu vnitřně vypínala, když se zase začali vzájemně požírat pohledem).

Věřím že tahle kniha bude získávat rozporuplný reakce. Ti, co mají rádi akci, humor a spoustu sexu, tohle budou bez výhrady milovat (hej, i já mám nutkání to vyhlásit za nejlepší akční knihu roku), ale ti, co si potrpí hlavně na příběh a psychologickej růst postav, tady budou trpět. No, jelikož já patřím do obou kategorií, tak mám opravdu problémy s hodnocením. Ale přece jen si potrpím hlavně na příběh, akce je jen příjemný zpestření. Nejsem si jistá, jestli se pustím do dalšího dílu. Tenhle měl příjemně uzavřenej konec, takže asi ne. Rozhodně si ale od týhle autorky přečtu ještě něco. Když najdu něco, co bude mít trochu víc propracovanej příběh a kde na mě nebudou neustále házet erekce a bradavky, ale zároveň to bude psaný stejným stylem, tak bych měla aspiranta na pět hvězdiček.
“You’re a superhero, Belle, and there’s no better job for you.”