pátek 19. října 2012

A Private Eye - S.E. Culpepper (Liaisons #1)

Moje hodnocení: 3/5

Tuhle knihu četlo pár lidí, na jejichž úsudek docela dám. A dostalo se mi rozporuplných hodnocení. Ale většinou to bylo mezi třema až čtyřma hvězdama, tak jsem si řekla, že to taky zkusím, ať pro příště vím, na koho dát víc... Taky mě zaujalo, že to má bejt o detektivech. Po všech těch fantasy a paranormálních úkazech jsem měla chuť na něco normálního, něco ze skutečnýho světa.

Rafe je soukromý očko a gay. Kvůli tajným sympatiím k pohlednýmu Jeremymu se rozhodne jako laskavost vzít případ ztracený dcery jedný rodiny. S Jeremym kdysi spolupracoval na jednom případě, takže ví, že jeho postranní úmysly jsou marný - Jeremy je na holky. Což Rafovi nijak nebrání v tom, aby na něho myslel víc, než je zdrávo. A zatímco zápasí s rostoucí náklonností k Jeremymu, která hrozí, že Rafemu akorát zlomí srdce, případ, kterej se na začátku zdál jako prostej útěk puberťačky z domova, se začne nečekaně komplikovat. Rodina ztracený dcery mu buď vyloženě lže nebo něco tají. A Jeremy? Ten zase nechápe, proč vyhledává všelijaký záminky, aby se mohl s Rafem sejít...

K týhle knize mám hned několik výhrad. První se týče stylu psaní. Moc mi nesedl. Autorka se příběh rozhodla vyprávět ve třetí osobě, ale zároveň z pohledu obou hlavních hrdinů. Častokrát bez varování přeskočila z jednoho ke druhýmu, takže když byli spolu (což bylo dost často), tak jsem občas měla problémy uhodnout, čí myšlenky si zrovna čtu. Přišlo mi to tak trochu chaotický.

Nejhorší ale bylo to, že tu bylo na můj vkus až moc klišé. Například situace, kdy jeden z hrdinů propírá svoje špinavý prádlo a druhej mu v tu chvíli stojí za zády a všechno slyší. Bam! Drama! Nedorozumění! Nebo když veškerý jejich problémy vyřeší trocha toho nebezpečí tváří v tvář. Stejně tak homofóbní rodiče už začínají bejt trochu ohraný. Přihoďte k tomu ještě žárlivýho ex a už vám nezbyde moc prostoru pro nic dalšího.

Co se týče vztahu těch dvou, jsem tak trochu v rozpacích. Ze začátku jsem se musela kolikrát smát. Jeremyho obtíže pochopit, co se s ním děje, mi přišly neskutečně zábavný. Stejně tak nebylo marný Rafovo zoufalství nad tím, že touží po někom, kdo by mu nejspíš dal pěstí, kdyby mu mohl číst myšlenky. Užívala jsem si to. Ale pak se dali dohromady a já byla tak trochu v šoku. Bylo to na mě moc rychlý. Kdybych si zničehonic uvědomila, že se mi líbí holky, určitě bych hned další den nepřekypovala touhou držet se s ní venku za ruku a co se týče sexu, myslím, že bych aspoň ze začátku měla určitý výhrady. A možná je to ode mě sexistický, ale myslím, že u chlapů by takovej posun v myšlení trval ještě o něco dýl. Tady se nic takovýho nestalo. Jeremy se do jejich vztahu vrhl po hlavě a nebyl tu žádnej prostor pro nějaký pochybnosti. Ale co mi na těchhle dvou vadilo ze všeho nejvíc, je, že oni neustále brečeli, nebo se jim aspoň třásla brada. Moje představa o drsných detektivech a policajtech se hroutí.

Byly tu ale i věci, který se mi líbily. Třeba samotný vyšetřování mi přišlo hodně zajímavý. Ze začátku jsem netušila, kterým směrem se to bude ubírat, ale i ve chvíli, kdy jsem to už tušila, mě autorka dokázala poměrně dost překvapit rozuzlením. Za to rozhodně palec nahoru. Stejně tak, jak jsem už zmínila, se mi líbil jejich počáteční vztah, kdy byli ještě jenom přátelé. Bylo to úsměvný a měla jsem o ně zájem. Hádala jsem, jak se tihle dva blázni vůbec kdy můžou dát dohromady a kdo asi udělá první krok.

Když bych to shrnula, tak romantická část se mi líbila jen ze začátku, pak mi byla spíš na obtíž a nudila mě. Psaní mi moc nesedlo, ale vyšetřování mě chytlo a konec se mi dost líbil. Celkově to pro mě bylo takový oddechový čtení, ke kterýmu se v budoucnu už nevrátím a nejspíš ho i rychle zapomenu. Další díl v sérii, kterej je právě o tom ex, si klidně nechám ujít. A asi od týhle autorky ani nebudu zkoušet nic dalšího. Téma se může změnit, ale se stylem psaní to tak snadný není.

Žádné komentáře:

Okomentovat